sunnuntai 10. heinäkuuta 2016

Tylsä sunnuntai.

Jotenkin tämä päivä on mennyt tekemättä mitään, ja vielä pitäisi jaksaa keksiä ajanvietettä muutamaksi tunniksi, ennen kuin päästään nukkumaan :D Tylsyyksissä lähettiin ajelee Fannyn kanssa ja päädyttiin Öjaan rannalle. Hetki vain oltiin ja kateltiin maisemia, sekä Fanny leikki hiekkaleikkejä. Uimaan ei menty kun oli kylmää vettä.

lauantai 9. heinäkuuta 2016

Pizzalauantai!

Minullakin alkoi kesäloma! Onpa ihanaa, kun kolme viikkoa "vapautta" odottaa, eikä suurempia suunnitelmia. Toivottavasti sentään kelit paranisi, sillä monta päivää täällä on vain satanu.. Tänään oli pitkästä aikaa taas hetken lämpöä ja aurinkoa. :)

Päivälliseksi syötiin tänään pizzaa ja tässäpä Fannyn pizzanteko, pientä avustusta vain isiltä sai. Ja tuli kuulemma herkullista!

Fannyn pitsasta tuli siis tonnikala, ananas, mozzarella, aurajuusto. Yleensä minun ja Fannyn pitsat on suunnilleen näillä täytteillä :)

Viimeisenä silauksena päälle rucolaa ja sitten vain nauttimaan!

Herkullista viikonloppua myös teille! :)

keskiviikko 29. kesäkuuta 2016

Hei!

Taas kerran on vierähtänyt tovi viime kirjoituksesta. Ei ole tullut kuvailtua "oikealla" kameralla pitkään aikaan, joten sitten ei ole tehnyt mieli laitella tännekään mitään. Lisäksi kaikki aika menee arjen pyöritykseen, eikä blogin olemassa oloa edes aina muista.

Kesä on tullut ja me teimme ensimmäisen pikkureissun Turkuun ja Tampereelle reilu viikko sitten. Ensin Turussa vietimme ystävien ihanat häät Jussin kanssa, sillä aikaa Fanny vietti iltaa kummitätinsa kanssa. :)
Olen Instagramissa pitkään kuolannut PureHeron kakkuja ja vihdoin pääsin sinne syömään. Salaatti, tuore appelsiinimehu ja kakkukahvit maistui todella ihanilta :)

Turusta ajeltiin Tampereelle ja siellä suoraan Särkänniemen Koiramäkeen. Se oli ihan kiva paikka, Lyhyt näytelmä oli mukava ja Fannykin jaksoi sen katsoa hienosti. Sai katsella eläimiä sekä leikkiä niinvanhan ajan keittiössä kuin koulussakin.

Tampereella yö oltiin hotellissa, mikä oli eka kerta Fannylle. Illalla kun käytiin ravintolassa syömässä, Fanny selitti tarjoilijallekin kuinka nyt on käyty Koiramäessä ja ollaan hotellissa ekaa kertaa yötä ja vaikka sun mitä.. :D Hotelliyön jälkeen ajeltiin Ikaalisiin Titi-nallelle kylään. Siellä sai leikkiä monessa eri huoneessa ja tasatunnein tehtiin jotain kivaa nallejen kanssa. Fanny syötti lampaita sekä opetteli rytmejä "intiaanikylässä" :) Siitä olikin mukava jatkaa ajelua kotia kohti.

Eka pieni reissu tehty ja kahen vuorokauden reissu painoi kyllä viikon reissun verran kun kotiin päästiin, huh! Nyt odotellaan hetki vielä pitempää lomaa.. toivottavasti saadaan kunnon lämpimät kelit että päästään rannallekin pulikoimaan! :)

sunnuntai 13. syyskuuta 2015

Pikkureissu.

Noniin viikko sitten käväistiin Kajaanissa Fannyn ja koirien kanssa. Ajomatkat sujui todella hyvin, alkaa autoilu olemaan taas vähän kivempaa kun Fanny ei oo niin tuskainen pitemmillä matkoilla. :)
Yhtenä iltana käytiin Paltsikalla vähän katselemassa maisemia. Paltsikka oli muuttunu viime kerrasta tosi paljon ja se oli kyllä tosi kiva paikka nyt! Ens kesänä sitten uimaan sinne, nyt oli jo niin kylmä, että vain seikkailtiin rannalla. :)

Nähtiin minun Helmi-mummu piiiitkästä aikaa, saatiin otettua neljän sukupolven kuvakin, kun oltiin kaikki paikalla. :)

Tämä viikko onkin mennyt aika lailla töissä. Eilen käytiin ekaa kertaa kunnolla uimassa sitten vauvauinnin. Me Jussin kanssa vuorotellen uitiin pikkumatkat ja sitten leikittiin Fannyn kanssa ja istuttin poreissa. :) Kyllä siitäkin harrastus taidettiin saada! :) Nyt sunnuntailounaksi itsetehtyä pitsaa ja illaksi minä menenkin töihin.

torstai 3. syyskuuta 2015

Tuulinen torstai.

Tänään aamupäivällä käytiin ratsastamassa, tällä kertaa Fanny pääsi ihanan Kerttu-ponin selkään. :) Tallilla oli mukavaa, niinkuin aina, mutta sinne pyöräillessä todettiin Fannyn kanssa syksyn tulleen ihan kunnolla! Sormet jäässä ja viima oli jäätävä, onneksi tarettiin perille ja takasin tullessa oli vähän lämpimämpää. Kyllä nyt vaan saa alkaa kaivaa sormikkaat ja takit esille! Hih, mulle ja Fannylle tulikin tänään postissa takkeja ja vähän muuta vaatetta. :) Fanny ei oikein ymmärtänyt ideaa, miten vaatteita tilataan, eikä mennä itse kauppaan, mutta kun selitin, että meijän pitää hakea paketti postista, innostui hän melko lailla! "Mulle paketti ja sulle paketti!" Päikkäreitten jälkeen päästään paketin hakuun. ^_^

Nopeasti ennen päikkäreitä nappasin pari kuvaa:

Huomenna päästäänkin pienen roadtripin tekoon Fannyn kanssa, kerron siitä ensi kerralla! :)

sunnuntai 30. elokuuta 2015

Kesän viimeisiä hetkiä.

Tällä viikolla olen viettänyt elämäni ensimmäisiä palkallisia lomapäiviä! Noh, ruhtinaalliset kaksihan niitä oli kertynyt ja lisäksi minulla oli kolme vapaapäivää, joten viimeistä kesälomapätkää ollaan vietelty Jussin kanssa tällä viikolla. :) Ollaan nukuttu, siivottu, touhuttu parvekkeen maalamisprojektin parissa, vietetty Venetsialaisia, käyty ulkoilemassa yms. :)

Lauantaina torilla oli poliiseja, poliisiauto ja vähän jotain muitakin telttoja, käväisitiin vähän vilkaisemassa poliisiauton sisälle. Ranteeseen Fanny sai rannekkeen, jossa lukee Tolkku päässä liikenteessä. :) Lauantai-iltana ammuttiin muutama raketti ja sitten Fanny jäi ukille yöksi, kun me käytiin Jussin ja parin ystävän kanssa katsomassa Jenni Vartiaista torilla. On sillä kyllä mahtava ääni ja hyvä laulaja, ihana oli nähdä livenä ekaa kertaa "kunnolla". Aiemmin Jenniä oon nähnyt yhden laulun verran Ruisrockissa, kun hän tuli Michael Monroen kanssa laulalamaan Missä muruseni on. :')

Tänään käytiin torilla ennen päikkäreitä, siellä oli Venetsialaisten lasten tapahtuma, jossa oli vähän kaikenlaista! Me lähinnä kävästiin katsomassa Muumipeikkoa ja Pikku Myytä sekä nyt päästiin käymään ambulanssin sisällä. :) Päikkäreitten jälkeen käytiin Harrinniemessä metsästämässä kolmatta kertaa niitä maailman suloisempia lehmiä, mutta taas ne olivat siellä tosi kauakana, eikä päästy silittelemään niitä. :( Joutsenia oli kuitenkin ja kyllähän tuota muutenkin nautittiin aurinkoisesta kelistä. Fanny kertoi olevansa tutkimusmatkailija ja mukana oli repussa tutkimustarvikkeet, eli varakengät ja nalle. :'D